Laborerade lite till.
Blev lite fundersam över bottendelen. Verkar som att horisontella linjen är ungefär där det passar bäst att knytas till under halsen, och det som är under det verkar bara sitta illa så jag tror att jag ska ta bort tyget under linjen. Det ska ju sättas rynkat bred band där.
Då tror jag att jag ska ta bort bottendelen. Klippa 2 yttertyg, 2 foder och vändsy det. Men innan jag gör det, så syr jag på dekorflikarna (mönster 2) innan jag syr ihop överdelen för det blir nog enklare så.
Då ska jag nog ut o köpa tyg trots allt, onsdag

Det ska användas sälpäls (tror jag det är, står Seal plush) men det är helt förkastligt för mig så jag tar nog finsammet istället. Och surah som foder men det blir nog bomullsatin istället. Eller något. Synd bara att jag inte har nån sicksacksax som fungerar. :/ Har ju specialrullknivbladet men den är snarare vågig än ren sicksack. Får testa lite.
USCH vad skamsen jag känner mig. Här ondgjorde jag mig över avsaknaden av foder men tydligen stod det trots allt att man ska klippa 2+2... oops. :P Men står ju inget om det i beskrivningen.
igen..
Ja, jag funderade lite till... provade... jag funderar på om det inte saknas en stripp baktill? För om det ska vara så så verkar det som att delen nedanför linjen är till att stoppas under kappa men de sitter för långt ut nu (de ligger inte slätt och bildar mkt veck och flikarna hamnar på axeln) och mössan är lite väl kort avstånd, går knappt få ihop kanten under hakan och så är det trots allt sömsmån som ska bort. Hmm. Kanske man ska improvisera och sy in en kil fram till bakre stjärnan. Vill ju kunna få plats med ev håruppsättning under. Eller så har de kategoriserat det fel, och att det är till för en liten flicka..... (eller helt enkelt att jag har för stort huvudmått på 58 cm

)