Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-28, 22:00   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Hur är det med tråden, har du testa tråd av olika fabrikat?

Jag märkte att jag fick något liknande, sedan insåg jag *tyvärr* att Dor-Tak har blivit sämre och är ojämnt spunnet så att det är lite tjockare/tunnare, lite sådär regelbundet. Kan då resultera i något liknande det du har.

Jag har tidigare lovordat Dor-Tak men insåg att de nyare rullarna inte är lika bra som de jag köpte för 7-10 år sedan. Så nu blir det gutermann igen trots priset. Till och med Coats 100% polyester är bättre också.

Men om det blir samma skit oavsett tråd så kan du kanske ska lämna in symaskinen eftersom du är missnöjd med flera detaljer?

Jag är inte helt inne på alla modellnamn så jag undrar om din maskins trådsspänning sköts manuellt (via vred och skruva på undertråden) eller om det sköts automatiskt (helt av maskinen) eller halvautomatiskt, dvs att du ställer in digitalt på maskinen.
Jag föredrar alltid att skruva själv.

Något som också hänt mig är att spolkapselns fjäderbleck gett med sig och inte klämmer lika bra längre och då blir det lösare spänning oavsett vad man skruvar på på skruven. Man kan alternativt köpa ny spolkapsel (finns på ebay ganska billiga) eller så kan man lämna in så fixar byter de ut fjäderbiten åt dig (förhoppningsvis, det finns ju klåpare som bara oljar lite och säger att det är bra igen).
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat