Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-14, 10:15   #20
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
För att förtydliga (skriver ett inlägg då och då mellan andra grejer här på jobbet...):
I Embird Editor, välj Mega Hoop Overlap. Där ser du de tre områdena som streckade ramar. Varje del av mönstert måste ligga inom en sådan ram.
Maskinen kan bara läsa av och jobba med en sådan ram i taget.
Du syr till exempel först det nedre området. Så flyttar du ramen i maskinen och syr mellanområdet, och sedan flyttar du igen och syr det övre området.
Jag har inte Husqvarna själv men har använt motsvarande funktion otaliga gånger med min lilla Brother och motsbvarande 10x17-ram (det är en maskin som bara syr 10x10). Skillnaden mellan att jobba i Brothers egna program för filöverföring och något annat är att i Brothers program höll det ordning på hur jag skulle flytta ramen. Jag kunde låta alla delarna ligga i en och samma fil och maskinen sa åt mig hur jag skulle flytta. Men fortfarande är det så att ingen mönsterdel får gå utanför "sitt" område. Du kan alltså inte göra ett 36 cm långt streck. Det måste vara uppdelat i bitar, som sedan "skarvas ihop" när du syr.
Diskmanager, även ett nytt sådant, lär inte lösa det här problemet för dig. Det du har torde duga bra eftersom du ändå gör dina mönster i ett icke.Husqvarna program.

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2005-11-14 klockan 10:24.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat