Nål i ögat... en släkting fick en symaskinsnål i ögat för många år sedan. Den flög så att den stack in i själva ögat. Fy 17!

Den drogs ut med en stark magnet!! (inte av läkare). Tänk om ögat hade följt med!!! Jag har själv aldrig råkat ut för något annat än rispor av knappnålar och ömmande fingertoppar på grunda av för mycket arbete med nålar och tjocka tyger.... om man inte räknar med den gången då jag dom väldigt liten drog ner mammas gamla huskvarna och blev alldeles blå om benen....men symaskinsnålen har sprättat iväg en och annan gång och då tänker jag på nålen i ögat. Jag föredrar att ha glasögonen på mig när jag syr med maskinen.
Angående ont ögat. Jag har vid ett tillfälle haft en skada på hornhinnan och det gjorde överraskande ont. Det var inget skräp eller infektion eller något i ögat- bara den lilla, lilla skadan. Litet ont kändes mycket för att det var i ögat.
Krya på dig! Skriv gärna och berätta hur det går.
Elda i sy rummet... en aning småfarligt.. huga! var skönt att det gick bra!
Jag har en gång fått en sån där eldboll ur kontakten när jag drog ur ett gammalt strykjärn med uppenbart uttjänt sladd. Läskigt. Man borde kanske alltid ha en grenkontakt med på/av-knapp... hjälper lite kanske. Då blir det ju enkelt att i vårt fall klippa av strömmen då grejerna inte används.