Jag hade en pudel... söta lilla vovven... borta nu... Hon hade en regnoverall. Jag hade inget möster så jag köpte en och sydde i kilar "under armarna eftersom den var för snålt tilltagen där. Hon hade också en tröja som jag sytt av en av mina egna stickade tröjor. Jag gjorde som du och klippte pälsen och stackar´n höll på att frysa ihjäl... så jag klippte ch sydde om en av mina egna tröjor. Jag bara tog in den i magen och sedan var den perfekt - särskilt som den hade en lång halsduk som man skulle knyta i en rosett. Den var perfekt att vira kring vovvens långa hals. Tröjan var mjuk och stramade inte alls så hon trivdes bra i den. Lite undrade hon ju när jag klädde på henne... men mycket beröm över hur fin hon blev och lite lek och godis som belöning gjorde att hon riktigt gillade tröjan så gott som direkt... och så värmde den ju. Löp-skyddet var också trevligt! Så tjuuuusigt som det var! Matte sa ju det! Regnplagget störde alltid lite eftersom det inte var så bekvämt - prassligt och stelt... men det gick bra ändå... hon var ju såååå fin i det!