Jag får ladda hem det och jämföra med ur minnet. Det finns sprängskiss i manualen, men inte så mycket som man skulle önska eftersom det förutsätter att du har grundkunskaper för det är till för reparatörer inte för normala människor.

Men jag har i alla fall lyckat serva min symaskins 3 problem som en butik inte lyckat med(!!) med hjälp av den manualen jag har.
EDIT: Laddat hem, skummat snabbt. Det är samma manual som jag har. Ska läsa mer noga senare.
EDIT igen: Sidan jag råkat hamna till slut (helt random!) kan vara intressant: sid 27c i boken.
Det jag vet om pfaffar från den tiden är lite knepiga med pressarfotstrycket. Det fungerar inte på samma sätt som med andra symaskiner. Dvs att man kan justera trycket utan att om man justerar pressarfotens övre läge när den är uppfälld. Tror jag. Ett tag sedan...
Förresten precis som du (TS) säger så är det många saker som manualen förutsätter att du har. Måttverktyg för att det skall vara exakt. Man får tyvärr som privatperson försöka gissa till vad det kan vara. Prova sig fram alltså. Visst vore det perfekt att ha dessa verktyg och mått hemma. Annars kan man fråga runt om det är någon reparatör som har de verktygen hemma och kan då göra service.. Annars har jag en känsla av att en del reparatörgubbar gör det på känn, faktiskt. I synnerhet när det gäller "fel" märke.. Eller att det är för gammmalt... De har gjort det många ggr att de vet hur det skall vara....