Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-14, 22:50   #30
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Jag måste komma med lite "bakom scenen"-info.. Jag har jobbat på secondhandsbutik och vet hur det går till. Att någon tittar på maskinen ja det stämmer, någon sätter in elen och ser om den fungerar, trycka på pedalen, symaskinen syr... ok, den kan säljas. Ibland bemödar man inte ens sig med att sätta i tråd. Så är det ungefär!

När jag jobbade så protesterade jag och krävde att jag skulle göra genomgång lite noggrannare... Så jag hade godkänt en grön husqvarna kan jag minns. Den satte jag på 300 kr. För att jag inte är någon professionell servicesperson. Men jag har oljat och rengjort och så har jag synkat om den också för den var lite ur timing (hoppstygn) men inte bästa jobbet jag kan göra med tanke på brist på verktyg, hade bara någon skruvmejsel och en oljeflaska jag lånat från sömnadsterapin. Och det är *mycket* mer än vad som brukar göras...

SÅ det är verkligen grisen i säcken om man köper från secondhand.. Det rekommderar jag faktiskt inte att man köper en.. För man får inte garanti.

Om man vet mycket om symaskiner och kan serva själv, eller räknar med servicekostnaden i beräkningen av priset så kan man köpa om man provsyr noga först så man ser att det inte är skadat bortom reparation.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat