Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-10, 22:29   #4
bila bila är inte uppkopplad

Bra märken på moderna maskiner är janome, Brother, Bernina. Gamla maskiner är Singer och Husqvarna bra.

Köper du en bra symaskin så kanske du tycker att det är roligt att sy, och börjar sy lite gardiner, kuddar och sånt.
Att sy på en dålig symaskin är inte kul, men har man en riktigt bra så är det kul att sy.

Syr du så lite så kanske det det är kanske bättre att du går till skräddaren och lämnar in det som ska sys.

Även om inte syr på maskinen behöver den servis minst vart 3-5 år. Sedan kostar det att köpa in tråd i passande färg till det du ska sy.

Vill du sy eller är det ett nödvändigt ont?

Vill du sy så skaffa dig en riktig bra symaskin. Då rekommenderar jag dig att satsa lite mer pengar. Vare sig du köper nytt eller begagnat.

Köper du en oservad maskin privat, så är det stor åker du på en servis ganska snabbt och att det är delar i maskinen som behöver bytas ut och kan blir dyrt. Bättre att lägga dom pengarn på en gång och köpa en maskin som är servad från en butik som ger garanti på maskinen. Eller köpa en ny maskin i butik. Ofta kan man hitta demomaskiner till nedsatt pris.

Jag gjord ett inlägg om symaskinspriser som jag räknade om i alkohol.

http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=26866

Senast redigerad av bila den 2012-08-10 klockan 23:09.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat