Citat:
bila skrev:
Köpa symaskin privat är lite som att köpa grisen i säcken.
Att köpa i butik tror att det är svårt att få någon till det priset. Maskinerna ska vara servade och genongångna. En servis brukar kostar runt 700 kr.
Jag rekommenderar dig att lägga till minst en tusenlapp till. Ska du fålla jeans och sånt behöver du en stark maskin.
Skiten dom säljer för runt en tusenlapp i varuhusen går knappast att sy på. Går det att sy på den i börja så lägger den av snabbt och att få någon hjälp hos sydoktorn kan du glömma, dom vill inte en ta i eländet med tång.
|
Jag är medveten om att köpa en ny maskin för ca 1000 kr knappast är värt det då de lär gå sönder snabbt så en sådan har jag redan avskrivit men å andra sidan är jag inte beredd att lägga upp x antal tusen kr för en symaskin jag kommer använda 2-5 gånger om året om ens det när jag fållar upp jeans och/eller lagar dem alternativt något annat.
Så en begagnad känns vettigast för mig men då är det som du säger lite som att köpa grisen i säcken men om jag ska köpa en begagnad vad ska jag i så fall satsa på för märke och modell. De enda symaskinerna jag har hört talas om är husqvarna så jag är inte alls insatt i vad för tillverkare och maskiner som är bra och vilka som är dåliga.