Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-27, 15:17   #4
oliva oliva är inte uppkopplad

Citat:
Åsa86 skrev: Visa inlägg
Blir lite fundersam av hur du menar med att man "lite lätt" kan få jobb som mönsterkonstruktör på en av sveriges största modeproduktions-företagt.
Det krävs år av studier, och massor med arbetslivserfarenhet för att ens bli tilltänkt som assistent...
Hej. Tack för ditt inlägg. Jag vet inte vad du menar med att jag tror att det är "lätt"? Det tror jag verkligen inte och det har jag inte heller skrivit.
Det jag är ute och far efter är ju att det faktiskt är ganska dyrt att utbilda sig till "det" som gör att man kan få jobb som mönsterkonstruktör på H&M, och därför av ren nyfikenhet skulle jag vilja veta hur de ligger till lönemässigt.

Vad tjänade de där skräddarmästarna som jobbat i 40 år då som du arbetat med? Det vill säga, vad är slutlönen för en person som jobbat som skräddare i många år?

Citat:
Åsa86 skrev: Visa inlägg
Jag tror inte någon väljer modebranchen för pengarna och slappa arbetsdagar, utan för att man brinner för det man gör.
Själv valde jag bort modebranschen för jag trodde det skulle bli för svårt att försörja sig på det.
oliva är inte uppkopplad   Svara med citat