Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-26, 10:44   #3
bila bila är inte uppkopplad

Maskinerna är bra allihopa som du tittat. Det är lite skillnad på antal sömmar. Jag tror att det är dessa maskiner dom brukar köpa till skolor (och det säger ganska mycket om att maskinerna är stryktåliga).
Janome gör toppenmaskiner, som klarar att sy det mesta som man kan begära av en hushållmaskin. Det finns massor av tillbehör till bra priser också till maskinerna.
Jag brukar köpa pressarfötter från E-Bay det finns där flera jättebra butiker som säljer pressarfötter bra priser, med frakt brukar det kosta ungefär halva priset mot här.
Q i samband med symaskinsmodeller bruka vara att dom är qulitingmaskiner, vilket innebär att hålet i symaskinen är större och att det medföljer några pressarfötter för quiltning. Dessa pressarfötter är bra till annat också. Det stora hålet är bra när man syr stora saker. Sedan vet jag inte om hålet är större på just den maskinen än det är på dom andra du kärat ned dig i.
Janomes maskiner är lätta att ställa in och trä.

Tips kolla runt på maskinerna du är intresserad av på Yyoutube.com, sök på janome och den modellen så hittar du filmer där du ser maskinen i drift.
Förövrigt finns det massor med syfilmer på youtube från nybörjare ett mycket avancerad sömnad. Filmerna brukar vara på max 10 minuter och man behöver inte förstå varje ord dom säger heller, för dom visar hur man gör.Jag har lär mig massor därifrån.

Försök och ta dig till en butik och provsy, så tror jag mycket kommer att klarna. Olika maskiner har olika personkemi och du och maskinen ska passa ihop.
Du behöver en lagom anvancerad maskin. En som inte skrämmer dig med alla finesser, men ändå gör att du kan växa och utvecklas och sporra dig vidare i syträsket.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat