Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-09, 18:49   #75
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Flikarna i sidorna, menar du att toppen är designad att det ska hänga tyg som fladdrar? Eller att man ska knyta som knytblus?

De som fladdrar, där håller jag med om dig.

Och för att spinna på samma ämne, är inte så förtjust i formlösa toppar som bara är overlockade med "rå" overlockkant som fåll. Som man syr på 5 minuter ungefär.

Hemmavid är det skönt att dega runt i lössittande rektanglar, där är jag skydlig, helt skyldig.. men jag önskar att man skulle gå tillbaka till förr i tiden då man faktiskt klädde upp sig när man ska på något fint eller speciellt. Ta bara liseberg. Jag såg bilder från 50-60-talet. Då var alla finklädda och propra för det var ju en speciell dag att besöka liseberg. Nu ser man.... ja ni förstår själva. (och herrar borde börja böra hattar igen!)

Jag respekterar folk som syr själva det är kul att sy även om man inte kan mycket. Men att butiker säljer formlösa kläder för att tjäna pengar, det är tråkigt.

Men sedan måste jag fråga om du verkligen menar 50-tal? 50-talet var väl ganska propert och välklätt? Det är väl snarare 70-talet då man började med lediga enkla kläder a'la städrock?
(med förebehåll för jag är född lite sent på 70-talet så jag har bara andrahandsuppgifter, hehe)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat