Citat:
Amopamo skrev:
Varför skulle man hålla tyst om det? Här finns ju många som säkert önskar beställa från England istället för att betala några tusen mer för samma maskin här i Sverige. Jag hjälper gärna om jag kan. Allt annat verkar väldigt egoistiskt i mina ögon. Men jag missuppfattade dig kanske?
|
Jag tänkte att skriver man på sysidan att man får köpa dessa maskiner från England så finns det naturligtvis svenska handlare som säljer Janome och Elna m m som läser detta och då försöker täppa till alla hål som finns, men det senaste att någon beställt och hänvisat till EU att de inte får neka privatpersoner är ju synnerligen intressant de kan ju förändra allt. Inte bara Janome handlare finns här på sysidan utan alla såsom Husqvarna mm. Så det var min tanke i just detta fall. Hela grejen med sysidan är ju att man ska utbyta tips vara generös och dela med sig, så det var av omtanke om oss köpare jag skrev detta.
Sedan är symaskiner i Sverige löjligt dyra jag uppmuntrar alla att köpa utomlands för vi har ingen konkurrens i Sverige det är mera kartell. Det verkar som de hellre har hyllvärmare än får fart på försäljningen genom att sänka priset. Köper du i Sverige så går det att pruta vill inte första handlaren så ta nästa enligt min erfarenhet så går det.
Jag tror de är vana att kundkretsen de har oftast inte vågar eller tror att man kan pruta. Oj vilket långt inlägg