Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-28, 13:54   #28
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Testa även andra märken. Kolla in Janome och Brother.

Jag själv gillar inte husqvarna. Dom skriker och låter som en stycken gris när man syr på dom och vilken modell jag än provat så har dom trasslat och bråkat. Husqvarna kör sitt eget race när det gäller spolar och tillbehör. Till och med olika spolmodeller till olika modeller av husqvarnamaskiner.
Gamla husqvarna modeller då ca 1970 och äldre modeller har jag inga problem med att sy på.

Janome och Brother använder samma spolar och många pressarfötter passar till båda maskinerna. Mängder med standartillbehör passar till maskinerna.
Janome och Brother är lätta och logiska att förstå och syr jättebra.
När jag bytte från husqvarna till Brother fattade jag vad en symaskin är. Den var helt underbar.
Jag har nu en janome och en brother som jag älskar att sy på.
Hi Hi, vi vet att du inte gillar Husqvarna - men för den skull behöver du kanske inte racka ner på dom så ofta... Jag har aldrig haft någon gris som skriker och har säkert sytt på minst 20 olika modeller av Hq och därutöver också andra märken.
Det väsentliga när man rekommenderar maskiner till andra tycker jag är att tala om vilka för- och nackdelar du tycker maskinen har inte vilket fabrikat det är.

OBS! jag är varken symaskinförsäljare eller har något som helst samband med Husqvarna
maskiner. Kommer från en helt annan bransch...
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat