Smaken är som baken - delad...

Det går nog att få tag på ett måndagsexemplar oavsett vad man köper.
Jag investerade i en ny overlockmaskin hos en stockholmsbutik för ett tag sedan. Jag VET att jag betalade ett överpris om jag jämför med engelska webbsidor! Å andra sidan var priset lika i resten av Sverige.
De hävdade att de inte praktiserade "öppet köp", så jag fick förhandla mig till det, mot att jag inte hade öppnat kartongen.
MEN:
- det ingår ett utbildningstillfälle för att lära mig maskinen ordentligt, jag ringer och bokar en tid!
- om jag vill byta till en annan (läs dyrare) maskinen inom ett år, får jag tillgodoräkna HELA köpebeloppet!
- jag kan alltid ringa och fråga vid problem! Eller åka dit.
Om du har möjlighet att tillgodoräkna dig hela beloppet vid inbyte så behöver du ju inte köpa en maskin för hela beloppet du har! Köp en som du tror räcker för dina behov och testa!
Välj en butik som har flera olika märken och modeller, då ökar dina valmöjligheter. Om de dessutom "bara" säljer maskiner och inte alla andra mjuka tillbehör så är sannolikheten stor för att personalen verkligen kan symaskiner!
Jag har nog bara gett dig mer att tänka på, men det är lättare att börja lågt för att sedan sikta högre än tvärtom...
Lycka till!