Ämne: Overlock
Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-10, 08:40   #5
bila bila är inte uppkopplad

Du får en väligt bra DVD som visar hur man gör, du behöver inte förstå allt dom säger på filmem, dom visar väldigt tydligt hur man gör. Om du köper Brother från england dessutom skickar dom med en massa tråd, saxar, nålar och andra nyttigheter.

Om du går in på länken jag skickar dig kan du titta på två filmer om maskinen. Klicka på 3034D video Part 1 och 3034D Video Part 2
http://www.sewingmachines.co.uk/brother3034_info.htm

Det går att ladda ned Svensk brukanvisning på nätet. Jag har haft en sådan maskin den var jättebra. Jag tror aldrig att jag läste i brukanvisningen. Det räckte för mig att kolla filmen som jag fick med. På mindre än en halvtimme hade jag med DVDn hjälp lyckat trä maskinen och var igång och sydde.
Det är en bra och prisvärd nybörjar overlock. Den är i stort sett nöjd om den är rätt trädd.
Fler filmer om maskinen hittar du på youtube.

Janomes maskin är bra och ganska likvärdig brother, men deras bruksanvisning är svår att förstå och bristfällig. (Jag har försökt hjälpa en kompis med en sådan maskin, men gav upp på grund av den dåliga bruksanvisning) Om du köper en Janome se till att du får utbildning på maskinen.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat