Citat:
cab skrev:
Måste nog ta ner dig lite på jorden och hoppas att du inte tar illa vid dig. Att löda krävs teknik om det ska bli snyggt, och på ett smycke bör de ju absolut bli snyggt. Se om du hittar någon kurs i lödning.
Sen kan du alltid kolla biblioteket efter böcker om vad som behövs och hur man går tillväga.
För att inte tala om internet - sök på google, jag hittade bla. den här länken http://www.kennethshem.se/Loedkurs.htm vars rubrik är "liten kurs i lödning" det finns många fler länkar
Lycka till!
|
Hej! Absolut inte

Jag har ofta massa projekt jag vill göra och tänker "wow detta vill jag göra" och så ger jag mig in i saker som kanske är svåra. Jag minns bara att jag lödade en del i skolan på träslöjden och tyckte det var smidigt och roligt och kom på häromdagen att det inte finns så mycket smycken jag tycker är snygga - alls. Så varför inte skapa själv.
Jag har googlat en hel del men inte funnit någon användbar information. Länken du gav har jag inte alls hittat. Jag har sökt efter kurser men hittar inga i min region (Malmö-Lund-Eslöv).
Men jag ska spana in sidan, tack