Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-28, 11:49   #4
AnnaAnd AnnaAnd är inte uppkopplad

Hej och TACK för att du svarade!

Jag förstod dig så väl, så väl, men så kom en helg med sol och stugvistelse ivägen. Igår kväll stod jag åter inför mitt schabrak och kände mig missmodig. Jag tänkte på hur dum jag varit som inte bytt nål... Så jag bytte nål. Ingen förändring. Jag trädde om övertråden med instruktionsboken maniskt framför mig. Ingen förändring. Jag pillade på trådspänningsskruven på spolhållaren... och...

Du känner förmodligen igen den där känslan man får när man talar med en helpdesk och de säger:
"Har du kollat att du satt i kabeln" och man vill skrika att "TROR DU ATT JAG ÄR HEEEELT DUM I HUVUDET", men så inser man att man inte satt i kabeln och att det förmodligen är som så att man ÄR helt dum i huvudet. Så var det för mig igår.

Inte en gång, utan TVÅ gånger har jag lyckats med att misslyckas med att sätta en spole i en hylsa!!!!

Sömmarna blev inte perfekta nu heller, det blev de inte, men jag förmodar att de kan justeras... Totalhaveriet var i alla fall inte i maskinen, utan hos mig... (Upptäckte när shortsen var färdiga att en öljett satt dåligt också, och DET kan man ju inte skylla på Pfaff....)

Tack för värdefull input!
AnnaAnd är inte uppkopplad   Svara med citat