Njurvärmare?
Efter att ha dragits med kroniska urinvägsinfektioner i över ett decennium verkar bakterierna "äntligen" ha tagit sig hela vägen upp till njurarna. Detta har resulterat i att jag är alltid alltid öm i den trakten och det enda som hjälper är klä mig riktigt varmt.
Jag brukar vira sambons låååånga ullhalsduk runt bålen och sen klä på mig ordentligt, det brukar hjälpa rätt bra. Just värme rakt på njurarna hjälper enormt, att bara klä mig varmt utan att värma njurarna lite extra verkar inte göra så stor skillnad.
När det blir riktigt jobbigt brukar jag vika en tjock filt till en avlång sak och vira den kring mig. Dock blir det ju jobbigt att hålla i den hela tiden när jag går runt i huset.
Därför funderar jag på att sy mig något som kan vara extra värmande. Jag har för mig att jag har sett något som liknar breda band vars ändar man sätter ihop på magen mha kardborreband. Något sådant vore inte helt fel.
Jag skulle vilja ha råd på tyger som är riktigt riktigt värmande. Jag kanske kan lägga ihop flera lager av olika tyger som tillsammans blir jättevärmande? Stycket tänkte jag improvisera då jag inte hittar något mönster när jag googlar. Det får bli nåt enkelt eftersom jag inte kan sy för fem öre.
|