Ämne: Overlock
Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-10, 20:18   #10
bila bila är inte uppkopplad

Den evolution är inte svår. Det följer med jättebra trädskena. Den går ju att bygga om till cover. Man flyttar då nålarna, tror om maskinen och vrider på ett par rattar och tar fäller ned kniven. Och byter en lucka, så att man för ett sybord istället. När man blir van gör man det på ett par minuter.
Den har ingen nålträdare, men detföljde en lös med. Men jag använder pincett när jag trär. Det finns oändligt många olika varianter av sömmar. Du kan också kombinera cover och overlock. Du kan sy med upptill 8 trådar. Dock är det vanligaste att man syr med ca 4 trådar. Det klarar overlock, rullfåll och treradig coversöm, wawsömmen och flatlock, filtsöm.
Att kombinera overlocksömmar och cover gör att man kan göra läckra dekorationer.

Sedan behöver man ju inte använda alla finesser med en gång utan lärara sig en liten bit i taget. Och du har en maskin att växa i, och som du inte kommer att växa ur i det första taget.

Jag älskar min Evolution.

Annars är ju Imagen en jättebra maskin också.

Om du kan få pengarna tillbaka tycker jag att du ska uppsöka en butik och testa evolution och imagen. Köper du i butik så för du utbildning på maskinerna. Det är värt dom extra hundlapparna som det kostar att köpa i butik.
Men att få sitta i butiken att öva tills man kan den är guld värt. Spar mycket problem längre fram.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat