Vad spännande!
Jag är en av dem som har Brother PR600. Den är ju väldigt bra för den som broderar halvprofessionellt eftersom den träs upp med 6 färger och sedan klarar sig själv lite längre än de maskiner som måste träs om efter varje färg. Då hinner man göra något annat under tiden, när det blir mer sammanhängande. Det är också mycket lätt att brodera kepsar med den. Driftsäker och broderar mycket snyggt.
Men den kostar ju... runt 70000 ligger den nog på nu.
Jag håller med Ulla att Bernina Artista är en driftsäker maskin med superb broderikvalitet, och det finns ju, som jag nämnt i flera andra trådar en till salu bland annonserna. Enormt prisvärd!!
Den nya Janome 11000 låter otroligt spännande, men jag har inte sett den i verkligheten.
Jag såg Brother Innovis i våras, och säger bara WOW! Underbar! Men jag ville ha de 6 nålarna så det blev ändå en PR600 för mig. Just för att kunna brodera även när jag egentligen inte har tid! Som nu... den har att göra i nästan 30 minuter med det jag gav den för en stund sedan (ganska stort mönster med ganska få färger, men många byten mellan de färgerna, så det skulle bli jättekörigt med en annan maskin...) Härligt!!
Förmågan att göra egna mönster av t.ex. bilder har inte med maskinen att göra, utan vilken programvara man köper. Och man behöver INTE ha samma märke på programvara som maskin! (Men köper man en av toppmaskinerna kanske programpaket följer med.)
|