Ja helt underbart..
Men det måste nog till någon mycket speciell symaskin... Men skam den som ger sig?
Rent tekniskt så ser man att övertråden går en slinga runt undertråden för att fånga upp. Det blir lite svårt om den är tvungen att färdas mycket lång väg för att gå runt hela trådrullen. Då måste man ha en rejäl arm däruppe som drar upp tråden igen. Måste nog vara minst 10 cm längre... Och på det sättet blir sömnaden långsammare också för måste vänta på att tråden dras upp igen....
MEN om man tänker på de mindre trådrullarna där diametern inte är så mycket större än spolarna... Där borde det fungera? Fast om tråden är så långt inne så kanske det hakar fast sig i rullen, samt att det blir mycket ojämnt med spänningen.. ja kanske därför de inte satsat på det.. Men då tycker jag att de borde utveckla maskin med STÖRRE spolar. Rejäla jävla spolar.
Visserligen har min brothermaskin rejälare spolar. Ungefär lika stora men djupare så man får plats med mer tråd än på mina pfaffspolar.
Det är ju bra för när man maskinbroderar så är det inte roligt att byta undertråd mitt i.
Men de borde kunna dubbla storleken allra minst..