Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-24, 02:31   #10
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
Jag har inte tittat på filmen men jag antar att den första masken 1 räta är en kantmaska, 2 aviga sedan kommer de tre maskorna som ska stickas tillsammans jag utgår nu ifrån att du är högerhänt stick in den högra stickan i maskan på vänster sticka precis som du ska sticka den dra upp garnet och du har nu en maska till på höger sticka nu släpper du inte maskan som du dragit upp garnet i för du ska ju sticka två maskor till i den maskan lägg nu garnet fram för maskan på vänster sticka och sticka en avig släpp inte maskan nu heller och du har en maska till på höger sticka den sista räta maskan stickar du återigen genom att dra upp garnet till en maska från höger till vänster sticka, NU får du släppa av maskan på höger sida som du nu har stickat 3 maskor i.
Sedan gör du 3 aviga maskor sedan ser jag inte riktigt men om du ska upprepa mönstret borde det vara fr o m klammern och 3 aviga varvet ut och varvet kanske slutar med 2 aviga och en rät men det kan jag inte utläsa av det du skrev jag gissar.
Pröva en gång att sticka 3 räta maskor i samma maska inte lätt:-) då behöver du gå in växelvis fram och bakifrån i maskan när du stickar. Det är bra att testa så förstår man enklare. Kan du sticka räta och aviga klarar du detta mönster galant annars fråga igen. Du kommer snabbt in i det. Var aldrig rädd för ett mönster läs igenom noga andas drick lite kaffe fundera och testa om du förstår vad jag menar
Sticka är väldigt bra terapi för själen.
Hälsn Malou
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat