Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-19, 15:35   #6
listrid listrid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 24
Jag har gjort MÅNGA prydnadskuddar - alltså inte örngott - till brudpar eftersom det har varit väldigt uppskattat! Jag har använt naturfärgat linne eller linne/bomullsblandning. Jag har broderat på maskin (har en gammal, älskad Orchidea). Men om du är duktig på att brodera för hand - det är inte jag - så är det förstås nästan finare.

Jag har broderat brudparets förnamn och bröllopsdatum med en tråd som ligger nära i färg med tyget, centrerat på kudden. Så enkelt och stilrent som möjligt utan andra broderier. Baksidan är knäppt med fina knappar, ibland pärlemorknappar i hjärt- eller blomform.

Samma slags kuddar har jag gjort till dopbarn, men då står barnets födelsedatum, förnamn och dopdatum på tre rader centrerat på kudden. Då kan man ju ha lite "gulligare" färger kanske! (Till dopbarnen har också "prinsesstårtor" med namn och datum broderat under tårtan varit omtyckta och önskade av föräldrarna!)

Just nu har jag en beställning på en kudde till ett barn som föds om ett par veckor (nej det är inte till vår nya lilla kungliga bebis!).

Lycka till med din present vad du än väljer att göra!
listrid är inte uppkopplad   Svara med citat