Tack för era svar!
Ichigo jag är inte överförtjust i min Rose. Använder ju inte broderifunktionen alls och även fastän den har sådan där knapphålspressarfot för att göra enklare knapphål så blir de inte så fasligt snygga. Den gör snyggare knapphål när jag gör dem manuellt. jag har bara ägt två vanliga symaskiner i mitt liv båda Husqvarna. Den första sydde min man sönder när han tvingade in ett liggunderlag täckt med cordura i den

den blev helt skev efter det. Sedan köpte jag min Rose (begagnad 2008) och var till en början supernöjd eftersom det var så lätt att ställa in alla sömmar osv, men den gör samma fel som min första symaskin med stygn och matning.
Brothermaskinerna är de lätta att handha? Hur är matningen om man jämför med Husqvarna?
Vad gäller min OL 3034D så gillar jag den. Det har varit en bra och prisvärd maskin, men jag skulle behöva något rejälare så småningom. Jag önskar få råd till en som går snabbare att trä eftersom jag ofta trär om och byter trådar flera gånger i samma projekt och en som inte studsar omkring när man vill köra snabbt.
jag köper gärna ett riktigt gammalt järnschabrak bara det syr bra, men jag är ju också sugen på en smidig knapphålsfunktion. Det blir så snyggt med snygga knapphål, ser proffsigt ut när de är jämna och på rätt ställen.
Industrimaskin har jag... eller hmm min man har en, men den står i en kall hall och behöver några liter olja och trefasjack. Min man köpte den för ganska många år sedan men sedan blev den stående.