Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-23, 13:27   #7
Jonas_Eriksson Jonas_Eriksson är inte uppkopplad

Citat:
marie.s.g skrev: Visa inlägg
Om du nu har så bråttom - har du då tid att köpa från USA? Om du ringer Tygverket får du nog vettiga svar och är du osäker kan de kanske mejla dig några bilder på tänkbara tyger.
Trodde inte Tygverket sålde på postorder? Men gör de det vore det, kanon - jag bor i Umeå så jag kan inte bara knalla in där tyvärr. Ska ringa dem och fråga! Fabric.com skickar med flyg inom 48 timmar så förhoppningsvis tar det inte för lång tid.

Citat:
Dina exempel tyder på att du inte har särskilt mycket kunnande om tyger.
Yeah, yeah - rub it in. Nä men det är ju därför jag frågar här.

Citat:
Gå på en tygaffär och titta på jersey så ser du spännvidden. Stickade tyger av den typen som du frågar efter är ovanliga.
Har varit på de tygaffärer som finns här i Umeå och de varken har, kan få tag i eller vet var man kan köpa den typen av tyg jag är ute efter.

Citat:
Du kanske skulle titta på rea och köpa ett plagg som du kan klippa upp?
Jag behöver rätt stora bitar men det är ett bra tips - ska ta en titt!

Citat:
Det enda du avslöjat så här långt är att du är nybörjare och har bråttom - typiskt för en hemlighetsfull wannabedesigner? Inte lätt att hjälpa då, men lycka till.
Hemlighetsfull? Fråga du så svarar jag - om jag vet vad du vill veta är det ju lättare att svara. Nybörjare, ska sy en tröja till ett bröllop jag ska på och har svårt att hitta det tyg jag är ute efter.
Jonas_Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citat