Jo om vi tar det från början- När man på vanligt sätt stickar bara räta maskor på båda hållen, alltså att man vänder arbetet så blir det ju bara bulliga maskor (vågor) Så långt e vi alla med
När man stickar slätstickning så stickar man ju räta på ena sidan och aviga på andra sidan. även där är vi med!
När jag stickar baklänges, alltså bara vänder och börjar sticka tillbaka Så vänder jag inte sticket utan stickar alltså tillbaka till där jag kom ifrån.. det vat vi det med... men nu kommer det märkliga
Man kan alltså sticka en avig maska på väg tillbaka till början av varvet- men den ser ju lite annorlunda ut. men hur jag än alternerar maskorna så går det inte bara...
Jag kan få det att bli slätstickning på fram eller baksidan som man normalt gör men om jag bara stickar "räta" så blir det ändå slätstickning på den motsatta sidan. Alltså kan jag inte få till så det blir "vågigt" på båda sidor som det ska vid stickning med bara räta maskor.
Så det är det här jag vill åstadkomma men göra det utan att vända sticket. Att jag inte bara kan vända.... mm nä det måste ju gå!!! eller hur!?