Du kan kolla maskinerna på youtube, Det finns många filmer om båda maskinerna.Gå in på youtube och sök på Brother 1034D respektive 3034D.
Jag vet inte skillnaden, 3034D är en nyare modell.
Papperskorg är bra, då maskiner sprider tygremsor hamnar lite här och där.
Det går visserligen att sätta en liten plastkasse runt tassarna på maskinen och på så sätt samla upp skräpet.
Jag har haft en 3034D som min första overlock. Jag var mycket nöjd med den. Den sydde fint och var snäll och bråkade inte. Lätt att trä med hjälp av färgkoderna. Det medföljde en jättebra dvd som visar hur man gör. Jag tittade på filmen och var igång och sydde inom en halvtimme hade då lyckat trä den. Var helt nybörjare.
Den maskinen gjorde mig heltänd, så jag köpte ganska snart babylockens värstingmaskin och min 3064D fick flytta till ett annat hem.
Vet inte särskilt mycket om 1034D, med den har fått fina recensioner på sysidan.
Får önska dig lycka till.
Men behåll din gamla vanlig symaskin. För overlocken kan bara sy overlocksömmar. Klarar inte av blixtlås, knapphål, raksöm och sånt.
Jag använder min overlock till mycket, och växlar mellan min vanliga symaskin och overlocken. Dom är bra på olika sömmar.
|