Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-18, 20:43   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Nu är det så att vi är med i EU, tycka vad man vill om det. Men det betyder att vi får köpa våra grejer var vi vill.

Sedan om vi måste läsa engelska eller skicka långt vid garantireparationer är någonting vi väger in i från början. Sparar man t.ex. bara upp till 500 kr så kanske man ska köpa i Sverige istället (ibland kan man pruta och då är det bra). Men om som i mitt fall, sparar man bortom 2500 kr så är det värt "besväret".

Och att skicka sin symaskin på service kostar lika mycket oavsett om du köpt din maskin utomlands eller inte och brukar kosta ca 600 kr och uppåt. Jag har ju låtit serva några beg symaskiner och det har tagits emot utan problem. Om de skulle kräva att jag skulle visa kvitto eller liknande för att visa att det varit köpt i Sverige (vilket urbota dumt argument) så skulle de nog förlora ganska många kunder.

Det känns bara som att svenska agenten för Janome och Elna är bitter och de biter bara sig själv i svansen när de gör så här! Helt fel väg att köra. De borde istället försöka sänka priser så att det blir mer attraktivt att köpa i Sverige!

Jag har tagit upp det innan men någon borde spara på kopior med email från t.ex. SMD och visa det för någon tv.... Plus hade vi tidigare.. men vet inte om de finns kvar än. Eller kontakta någon tidning...

Jag tappar allt mer respekten för symaskinsföretag... bara sämre och sämre.. och dessutom är det mesta samma "skit" ändå tillverkat i asien... Så om man inte får köpa Janome pga deras dumma regler så köper man en brother istället som är på likvärdig nivå....

Som sagt, de biter bara sig själva i svansen..

Jag säger bara att jag är glad över att jag har mina gamla godingar och inte behöver bemöda mig med nya dumma plastiga maskiner.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat