Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-23, 16:59   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Om du ska köpa färglaser köp inte Samsung... usch. De 4 färgerna hamnar inte på exakt samma ställe och det syns mycket tydligt om man skriver ut grafik... Ungefär som dålig schablon-målning.
Har frågat supporten men de säger att det beror på mjukvaran, men det är bullshit för jag har skrivit ut från olika mjukvaror, och från olika filformat båda vektor och bitmap, och också från olika datorer (2-3 windows + 2 mac). Tyvärr är det företagsköp så det är svårare att få rätt pga sämre konsumentskyddlag då.
Och så är det sambons skrivare inte min även om jag använder den också.

Jag har en canon pixma ip4200 jag äger själv och den skriver ut jättefina foton. Men det är förstås en gammal generation, de klämmer ut ny modell typ 2 ggr/år eller något ditåt känns det som.. Men precis som med alla bläckstrålareskrivare - asdyra patroner och risk för uttorkning.

Sedan har jag en gammal brother hl-1430 svart-vit laser den är jättebra också och ca 7-8 år gammal och den är fortfarande på originaltonern som följt med på köpet. Vi förstår inte och skojar väldigt mycket med den. Tro mig, jag har skrivit ut tusentals sidor på den. Fortfarande perfekt... Ja då förstår ni att vi skojar mycket om den, att den är så flitig och jobbar, jobbar på.. Den har jag nu övertagit och är min skrivare (sida vid sida med bläckstrålen) eftersom jag hatar samsungen.

Sedan vill jag också säga att jag hade en skrivare förr som jag köpte en massa icke original bläck.. Det kan jag bestämt avråda från eftersom det förstörde skrivarhuvudet att jag fick köpa ny gång på gång och då blir det ännu dyrare i slutändan... Nja, då är det bättre att köpa nya originalbläck. De är dyra men man kan leta efter lägst pris.
Skrivare med möjlighet att kunna byta ut patron färgvis istälet för att vara tvungen att byta ut 3-4 färger på en gång när t.ex. cyan är slut men t.ex. gul är nästan fullt... mkt oekonomiskt... Det är de allra billigaste skrivarna som brukar ha sådant här, nu för tiden har många skrivare individuella patroner - tack och lov.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat