Haha
Ja, jag tyckte t.ex. att den som försöker sälja tröjor som ser ut som rött hus på nån skärgård eller liknande... Tröjorna är total tant om man säger det så.
De filtade grejerna är också "tant".
Ja, saker som dessa gör att mässan blir tråkig för mig. Men jag försöker tänka på att det inte bara är jag som går dit utan en hel massa lediga tanter.
Men jag tänkte att om det funnits fler unga utställare så kan det göra så att deras kunder åtminstone kommer och sänker medelåldern lite.
Men nu när jag tänker efter så har det funnits unga tjejer som ställt ut men de brukar aldrig återkomma efter en gång. Synd.
Jag har varit medlem hos lapphexorna en gång i tiden (ca 1997 eller något ditåt).

Lärde mig lite tekniker och så lärde lapptäckssömnaden vikten av att vara noga och det har följt mig till docksömnaden som kräver ännu mer noggrannhet.
Men jag tycker fortfarande att lapptäcksbutiker (de på mässan) har tantigt utbud av tyger. Men det är inte konstigt, försäljarna är alltid tanter (och gubbar)
Jag tycker att Stoff&stil tog med fel produkter dit också. Tror inte de sålde spec mkt heller.
Jag går ju alltid när det är gratis men det är en trött tantig mässa, ja!

Jag är 33 år så jag är definitvt tant för en del.
Kanske kan vi skriva här vad vi skulle önska få se på mässan? Det blir väl inte uppfyllt men om vi får fritt önska..
Min lista:
Tyger från Japan med retromotiv
Lapptäckstyger som ser ut som vintagetyger
Vintagetyger! ;D En hel massa av dem!!! Saknar alltid det.
Smala *delikata* spetsar... och liknande.. typ 5 mm breda eller 1 cm... som är delikata gjord med tunn tråd o så. olika färger.
Sybehör för precisionsömnad.. Typ smala pincetter, syl, peang, osv.. supertunna silkesnålar... Supertunna och vassa synålar...
Udda roliga pressarfötter o grejer till symaskiner som är generiska (inte märkesbundet) och skitbilligt.
Nämnde jag vintagetyger?

Inte bara stormönstrade vintagetyger utan allt... smått mönstrat.. från olika tidsepoker innan 80-talet.. inte bara 70-tal....