Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-18, 10:23   #2
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad

Det hansydda insnittet skulle jag ta bort igen - kanske behövdes för bystformen på en kurvigare tjej, men inget som behövs på "normalstor" byst.

Sedan så syr du in i sidan istället, då kommer bystformen var orginal men klänningen mindre. Sy rakt över pärlorna men försiktigt (beroende på symaskin få man kanske rulla handhjulet) och försök få pärlkanten att gå ihop snyggt.

Korta livet så skulle jag inte göra uppifrån - då försvinner ju bysten och deu får ännu mer problem med att få det snyggt igen. Istället så anpassar du midjehöjden när du syr in - alltså syr du din midja något över känningens och svänger sedan ut mot högften där den nuvarande midjan är.

Tänk bara på att inte göra höften för stor - man bär alltid en axelbandslös klänning med höften och midjan och INTE bysten som många tror, klänningen ska endast ligga intill upptill om du vill slippa överhäng och "pluppipluppisar".

Jag har själv sytt in/ut flera likadana klänningar och det är inte svårt. ta det lungt och var ite rädd för att sprätta befintliga sömmar, tänk bara på att sy de nya sömmarna innan du sprättar bort de gamla - då slipper du ev att nåla.
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat