Hej Karin!
Du kan inte byta ut bakpapper mot fryspapper. Det är till vitt skilda områden. Bakplåtspapper med teflonbeläggning använder jag när jag syr vändsydda applikationer och då använder tunn, tunn förklistrad fleece till baksida (använder då bakplåtspapper för att det inte skall fastna när jag stryker ut sömmarna). Jag använder även bakplåtspapper när jag syr typ blyinfattade fönster etc med snedslåband.
Bakplåtspapret använder jag med andra ord då det INTE skall fästa vid.
Fryspapper använder man då man VILL att det skall fästa vid, som t ex när man bygger upp ett landskap. Titta gärna i min webshot där jag visar hur det kan se ut när man bygger upp en bakgrund med hjälp av fryspappertekniken. Du kan även använda fryspapper när du gör applikationer (applikationer kan man göra på många olika vis).
Här i Sverige har jag inte funnit något fryspapper annat än i quiltbutiker. I USA kan det däremot köpas i vanliga butiker eftersom folk där packar i chark i det...så även i charkdisken.
Vill du testa på fryspappersvariant i billighetsutförande kan du använda papper som omger copyeringspapper. Var dock aktsam om det är färgtryck eftersom det kan smeta av.
Fryspapper kan du använda om och om igen...när du drar strykjärnet över så fäster det på tyget...så en mall kan du använda i närmast det oändliga (lite överdrivet

)
Fråga om du undrar över något!
Nu kryper jag tillbaka i sjuksängen (har feber men kunde inte låta bli att kolla lite mail)
Må så gott
Linnéa