Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-15, 21:01   #2
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 305
Jag köpte min overlock för snart 2 år sedan efter att ha sytt massvis med kläder i flera år med bara vanlig maskin (hade t.o.m lånad symaskin i ett år, innan jag sparat ihop till en egen).

Det går hur bra som helst att klara sig utan overlock - om man inte massproducerar barnkläder i stretch vill säga

Har sytt festklännngar och balklänningar utan overlock till syskon och kunder (Skämdes dock för de sicksakade kanterna när jag sydde till kund, men de märkte ingen skillnad).

Ångrar inte att jgg köpte min overlock - sparar tid och slutresultatet ser proffsigare ut + att jag har börjat sy mer i trikå nu.

Om jag inte sydde så mycket som jag gör, så skulle jag inte köpa en - det är verkligen inget måste, men om du är sugen så ta och fundera på hur mycket och vad du skulle använda den till - är det för att eventuellt börja sy mer kläder så tycker jag att du sk vänta med overlocken och börja sy mer käder först.
Du vill ju inte att de blir som den förbannade träningscykeln som bara står i hörnet och inger dåligt samvete varje gång man tittar på den.
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat