Ok.. mitt i mitt gardin bryderi ringer det en gardinaffär i staden bredvid som fått veta av någon att jag syr litta sådär.. och de behövde hjälp ett par 3 veckor inför jul......

kul visserligen.. men då helt plötsligt ska man göra ett bra jobb med... skillnad när man ska göra åt sig själv... då vet man lite mer vad som syns och inte oftast är det ju snett i alla fall. Här blir gardiner hmm lite skitiga... barn som ska kolla ut genom fönstret... kan man ju lösa genom att bara ha kappor.. dock trist. En och annat flugskit?

.. här är det gott om flugskit. Tog nyssens ner ett par vita panelgardiner av ganska fint tyg som vanligtvis är vita men nu efter sommaren har ett oregelbundet mönster av små små prickar i brunsvart. Dessa tål dock att tvättas och fortsätter att vara hyfsat raka det fixar man ju till med lite extra tunga metallstänger...
så nu har jag ju satt mig lite i klistret. En kund synar ju lite mer kritiskt... Fast å andra sidan så är ju allt skuret när jag får det,

så.... men lite tips hade ju inte skadat ändå... ska lämna in prover nästa vecka.. och veckbanderier är det måååååångra år sedan jag sydde i... alltså före min hjärnskada. Mycket av det jag kunnat kan jag inte längre. och måste lära om.