Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-13, 20:34   #2
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad

Citat:
eca skrev: Visa inlägg
Den vanligaste kommentaren har varit att det är ju hemsytt, så det ska inte kosta så mycket. Allt har varit välsytt i bra tygkvaliteer.
Samma personer ser man bärande på påsar med importerat massproducerat krimskrams.
Tror, tyvärr, att det är många som tycker så. Själv är jag ju av en helt annan åsikt, dvs. om det är hemsytt och av bra kvalité så får det gärna kosta lite mer än vad massproducerat, importerat skräp kostar.

Konstigt detdär egentligen, folk verkar gärna vilja gå på marknader och få uppleva den trevliga, mysiga stämningen och titta på hantverk. Men de är väldigt motvilliga till att sen också stöda verksamheten. Tror folk att det kommer att ordnas hantverksmarknader mer, då de aldrig köper nåt utan bara "kommer för stämningens skull", för att de vill sno idéer eller för att sen göra alla sina inköp på de försäljningsstånd som säljer importerat krimskrams..?

Om jag går på (hantverks)marknader så ser jag till att alltid köpa åtminstone en sak av någon, liksom för sakens skull. För visst går jag själv mycket på marknad för att det är kul och för att ha nåt att göra osv. men jag vet ju att om ingen handlar nåt så kommer det inga försäljare = ingen marknad.
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat