Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-24, 08:49   #4
SaraMy SaraMy är inte uppkopplad

Nej det har inte varit på service, och nej jag känner inte till att man använder speciella stretchnålar

Nu verkar det lösa sig genom att jag får låna min brors frus gamla (också en billig ganska otrevlig sak) tills jag köper en ny. Men en ny maskin ska det bli så småningom, jag vill inte ens titta på den så jag kan inte skriva ner exakt vilken modell av brother det är jag har, men den är liksom hemsk att sy på. Väldigt mycket plast, och plasten under till är liksom ''rundad'' så det känns inte alls stabilt när man sitter och syr. Sen klarar den nästan ingenting, tunna bomullstyger är ungefär vad den går med på. Annars börjar den genast krångla, och så har det alltid varit.
Men visst kanske det är klokare att lämna in den på service, dock tycker jag inte att den ens är värd det!

Funderar på att köpa en begagnad, vi hade en grön tung husqvarna när jag var liten, dock kastade den in handduken så småningom. Men det här med att man skall kunna fixa det mesta själv på den tilltalar mig, jag har redan skruvat isär min brother och gjort rent varenda litet skrymsle.

Men som sagt, ingen som har någon åsikt om singer heavy duty?
Min bror köpte en pfaff hobby 1142 till sin fru och sa att den verkade bäst i hobbyserien. Dock kommer jag gärna undan med ett par hundralappar ändå.

Jag vill ha en skön stabil maskin!
SaraMy är inte uppkopplad   Svara med citat