Citat:
gullum skrev:
Brothers maskiner är väldigt bra och prisvärda. Man får mycket för pengarna. När det gäller overlock så anser jag att de elastiska sömmarna inte kan mäta sig med en overlock. Visst kan man klara sig med den vanliga maskinens sömmar men en overlock syr så mycket bättre. Om du kan tänka dig att lägga några tusenlappar till tycker jag att du ska titta på maskinerna i denna butik: http://www.sewingmachines.co.uk/
Då kan du få både en symaskin och en overlock för runt 5000 eller mindre beroende på modell.
De är bra mycket billigare än här i sverige. Du får med en massa tråd och andra tillbehör. Kommer med en väska till en del av brother maskinerna. Frakten är gratis och du får maskinen på en vecka. Finns många trådar i forumet om att köpa från england.
|
Jag är ju ingen jättefena på att sy så jag är rädd att jag inte klarar att sy med en overlock
vet ett par som köpte en overlock men lämnade tillbaka för det va så krångligt... Har nog blivit lite avskräckt...
Men jag kollade på sidan och det va ju riktigt bra priser de hade där om man jämför här hemma