Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-02, 22:01   #9
Xenia Xenia är inte uppkopplad

sextiosexan, då tittade du och jag på samma tråd i samma forum

Problemet är att jag har 7 sprillans nya nålar som kom med maskinen när jag köpte den. Nu när det är långhelg = inga butiker är öppna har jag äntligen tid att sy. I butiken där jag köpte maskinen frågade jag om nålarna och fick till svar att de funkar på allt, vilket jag tycker lät konstigt. Men samma sak står ju här http://schmetzneedles.co.uk/SchmetzDomestic.html under "overlock needles" för HA-SP1 och Janomes egna hemsida har två overlocknålar som ska vara till alla tyger.

Nu testsydde jag med maskinen för första gången. Det gjore jag i mitt sweatshirttyg. Det blev stora maskor. Definitivt värre än när jag sydde på min "vanliga" maskin med (helt nya) ballpoint. På min vanliga maskin med ballpoint blev det "bara" några hål lite sporadiskt i ett av tygerna.

Det är sjukt frustrerande - för det verkar som att ingen har samma problem som jag .

Så jag får väl ta och vänta till helgerna är slut och masa mig iväg till butiken där jag köpte maskinen tillsammans med tygbitar och be dem hitta en bättre nål. Fast då vete gudarna när tiden finns för att sy igen *snyft*.
Xenia är inte uppkopplad   Svara med citat