Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-27, 03:54   #2
madeluc madeluc är inte uppkopplad

Smile

Jag som ar Brother fantast kan bara saga att det finns bara ett enkelt val och det ar sjalvklart Brother utan tvekan.
Har sjalv en foregangare till denna maskin, Brother 3100D och har akdrig haft en battre och palitligare maskin.

Har for tillfallet en Husqvarna Diamond, Husqvarna Desinger II, Brother 3100D, Brother BC 2500 och en Brother 3430 overlock.

Har haft en Janome 10000 och det var att kliva manga steg tillbaka efter att haft en Husqvarna Desinger I. Man blir latt bortskamd vad det galler olika bekvamligheter t ex automatiskt pressarfotslyft, som for mig otroligt viktigt da jag syr mycket applikationer. Sen sa vad det galler brodyrbagar sa har ju Husqvarnan bland det storsta, vilket man i och for sig inte anvander sa mycket som man tror att man ska gora. Anvander mast bagar som ar i storlekarna 100x100, 150x240 mm.

Kopte min Husqvarna Diamond pga av att jag ville ha storre bage samt att jag ville ha sensorlyften. Ar denna maskin vard 65 000:-absolut inte, saknar otroligt mycket utan de saker som finns pa min Brother 3100D och for att inte jamfora med Brother Innovis 4000.

Har personligen inte agt en sadan, aven om jag tankte kopa just en sadan innan Diamond, men fick tyvarr sa daligt pris sa jag avstod. Har daremot arbetat i en butik som salde Brother maskiner sa jag har sytt mycket pa just denna maskin pa massor och i butiken. Den har sa mycket mer an Husqvarna sa jag funderar nu om jag har i USA ska byta min Husqvarna mot en sadan.
Har inte bestamt mig an, men vi for se hur det blir.

Valjer du en Brother maskin sa kan jag saga dig att de ar den anda maskinen som de kan saga ar sa latthanterlig sa att ett barn kan klara av det. Har flera vaninnor som har denna maskin och de ar otroligt nojda. Om du dess utom far med programvaran sa ar det ju helt fantastiskt, da kan du gora egen stygnsattning om du skulle komma pa den iden, bade automatiskt och manuellt.
Den anda nackdelen om man nu ska kalla det for de, sa ar det att den storsta bagen ar (bara) 180x300, sa om du vill kora Husqvarnas storsta broderier sa far du minska ner dem 6 cm pa langden och forstas da aven minska dem pa bredden om det ser ut att bli for ihoptryckta.

Du kan kora vilka monster du vill pa denna maskin och aven forstass pa de andra markena, bara du konverterar till ratt fil-format. Vet nu inte om det ar en Brothers Disney maskiner, da har du i sa fall en hel del Disneymonster som ligger i maskinen samt att du kan kopa Disneykort och kora i den maskinen. Kort som inte kan koras i nagon annan maskin an just Brothers Disney maskiner. Pa Brother stora display ser du precis vad som ska broderas till skillnad mot Husqvarna som bara satter ett + dar den slutar brodera med t ex gronfarg for att sedan hoppa till nagonstans dar du kanske vill ha rott istallet for blatt, lite irriterande emellanat faktiskt.

Husqvarna Ruby ar ju en billighets version av Diamond, inget fel med det, men jag tycker att du far sa mycket mer for dina pengar om du valjer Brother. Programvaran till Husqvarna ger jag inte heller mycket for, vill du gora mera saker med program och maskin sa far du kopa till program, vilka ar svindyra samt att Husqvarna hela tiden kommer med nya program, uppenbart bara for att tjana pengar.

Janome 11000 har jag alrig provat, ar jag intresserad av att gora det, nej, absolut inte. Vill inte ha med det market eller aterforsaljare och generalagenten att gora. Tycker dess utom att den maskinen inte hade nagot nytt att tillfora nar den kom och defenitivt inte nu. Tank pa att blir det fel pa broderienheten sa maste du lamna ifran dig hela maskinen, inte kul nar man vill sy.

Ja, nu har jag skrivit en massa strunt tycker du kanske, men jag ar bara sa nojd med min gamla Brother och enkelheten att anvanda den sa jag vill att flera ska fa samma poitiva upplevelse som jag, innan man prova sig igenom hela utbudet av broderimaskiner till extremt hoga kostnader. Lycka till med ditt kop, och kom ihag att vara noga i ditt val, det ar namligen kundernas marknad nu, priserna sjunker drastiskt pa dessa dyra maskiner.

Hor garna av dig till mig via mail om du vill veta nagot mer.
madeluc5@yahoo.se

Med vanlig halsning Marie.
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat