Citat:
LillaMian skrev:
är det inte småaktigt att kopiera nån annan bara för att tjäna pengar då?  Iaf är det väl väldans tråkigt.
Jag säger vad jag använt för tyg och mönster om nån frågar.
Det är väl inte samma sak. Det är väl en annan slags konkurrens i så fall
och tjänar man en miljard om året så kanske det inte gör nåt om nån annan tjänar några 100 000 på kopian
vi kanske pratar om lite olika saker? 
|
Jag vet inte vad du pratar om men jag pratar om att det är fjantigt att bli upprörd av att någon snott ens ide. Ofta ser man ju samma sak hos flera som syr. Nu syr ju många unika egendesignade barnkläder. Jamen gunters mönster molntyg kantband med cover pro och tjohej nu har jag ett unikt plagg! Typ. Inte så unikt faktiskt. Följer man ett gäng sybloggar så ser man ju att det är lika överallt. Det är inget fel med det men att tro att det är ens egen design är ju larvigt.
Seriöst så skulle jag om jag inte ville bli härmad så skulle jag skydda min produkt på det sättet som regelverket förordande. Jag skulle skämmas om jag gnällde i ett forum om det samtidigt som jag inte seriöst gjort ett skit åt saken på riktigt.
Och vet du det skulle inte föra mig ett dugg om jag tjänade noll och någon annan mycket på kopian. Det är ju jag som äger problemet eftersom vi har ett regelverk kring detta. Att kontakta en advokat kan ju vara ett första steg om någon snott ens ide och det känns trist!