Ämne: SMDfråga
Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-27, 20:32   #8
Abbe77 Abbe77 är inte uppkopplad

Ja det där med posten är lite lurigt. När jag hämtade in maskin hos mitt lokala ombud så mutrade han "att det där kunde de gott ha delat ut, sådär gör det mer eller mindre med allt nu för tiden....det var bättre förrrrrrrr" (bor i skåne, där skorrar vi gärna på ärrrrren ) Tog dock kommentaren med en gnutta salt då han är en rätt butter man men han har ändå sett en förändring, till det sämre tyvärr.

Hade en leverans med Schenker förra veckan som också strulade, ett stort paket som de höll på i en vecka. När jag ringde var det antingen underst i en osorterad paketbur (kan kanske förklara transportskadan) eller på väg till Malmö. Sen var även de lite luriga när de mitt på dagen ringde på mitt hemnummer inte mobilnummer som jag lämnat vid beställningen. Tjejen som ringde blev rätt paff när jag svarade men sa att de kunde leverera hem imorgon mitt på dagen, hon lät nästan sur när jag glatt sa att "ja visst det går bra", de hade nog räknat med att kunna anteckna "har sökt kunden utan framgång, paketet får hämtas hos lokalt ombud" . Den här typen av service är inte sveriges starkaste sida tyvärr, har fått helt annat bemötande i England.
Föräldraledighet har sina fördelar även för detta, hade aldrig kunnat ägna så mycket tid åt att jaga och ta emot paket annars.

Sorry att det blev så mycket "leverans" här, vad bra att du får hem din maskin snart, hoppas den är precis så bra som du hoppas och inspirerar till många nya roliga projekt
Abbe77 är inte uppkopplad   Svara med citat