Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-03, 07:45   #4
gunilla.j. gunilla.j. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 26
Smile

hej alla vänner på sy sidan :-)))

när jag styngsätter en logga.

1. hur många plagg eller gånger jag skall sy loggan skall dom uppge i exakt antal och jag poängterar att det pris dom får gäller bara för det antal dom har sagt att dom vill att jag skall brodera och räkna på.
vill dom ändra på antalet så har jag räknat ut det i en offert som dom får av mig på 1 + 3 andra alternativ på antal .oftas säger dom att det var bara!!! 10 och inte 25 och då tror dom att det pris dom fått gäller.
så därför gör vi så att i offerten får dom 4 alternativ på priser.

2. priset räknar jag i kvadrat cm.kunderna har svårt att förstå vad som menas med stygn och hur många stygn det är i ett motiv.

3. jag tar även 5 kr ink moms för varje färg byte.den summan lägger jag till på slut summan.

4. styngsättning av loggan.
här har jag 2 alternativ. jag tar som den övre loggan tar jag 250 kr ink moms. ock den undre tar jag 200 kr för att styngsätta .
A.dom betalar för styngsätningen och får den med sig på en cd.
B.dom betalar inte för den och vi behåller loggan och skriver ett avtal på att vi får göra deras brodyr.

5. vi lämnar altid ut en prov brodyr på logga som kunder betalar för och den kostar från 100-400 kr ink moms beroende på storleken. styngsättningen och provbrodyren får dom betala även om vi inte broderar loggan.
det har bara hänt en gång att dom inte ville att vi skulle sy den.
på så vis har dom godkänt hur loggan ser ut broderad.

6. tänk på att även räkna in mer kostnader i priset så som när du syr på flecee och frote mm so använder man mer matrial vi broderingen.

hoppas att du fåt en ledtråd hur jag räknar på priser.
mvh gunilla.j.
gunilla.j. är inte uppkopplad   Svara med citat