Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-01, 14:21   #8
chery chery är inte uppkopplad

Citat:
beasfarmor skrev: Visa inlägg
Har haft min SE snart i 5 år och den har funkat väldigt bra, frånsett att den som din Madame, har stannat några gånger mitt i ett broderi och jag måste släcka ner maskinen. Väldigt irriterande!! Några gånger har jag lyckats att med stygnantalet komma tillbaka i mönstret - men då bara i de fall jag inte gjort några ändringar på skärmen innan jag startar broderiet.
Jag fick förklarat för mig att den typen av stopp som ni beskriver är samma sak som när en dator hänger sig. Det finns ju en dator i maskinen. Svårt att förutse och göra något åt.Ett litet tips som räddat mig flera gånger. Skriv upp positionen om du ändrar läge på brodyren. Jag har inte haft så många stopp av den här sorten( kanske tre totalt på tolv år) men den kan ju stanna av andra anledningar, typ strömavbrott. Då kan man lätt placera brodyren i rätt position igen och fortsätta. Detta är också perfekt om man håller på med stora brodyrer och tiden inte räcker till. Då kan man fortsätta från samma ställe när man startar maskinen igen. Bäst är då att sluta mellan två färger, så slipper man stega sig fram om det är en massa stygn i en färg. Då stegar man bara till den färg man ska börja på igen. (skonar kuggarna i maskinen).
chery är inte uppkopplad   Svara med citat