Jag förstår precis vad du menar! Man köper en maskin för dyra pengar och utgår givetvis ifrån att allt den lovar ska fungera. Mina maskiner (för det hann bli några stycken...) tillbringade mer tid ute på vägarna för att repareras än vad de gjorde hemma hos mig.
Nu är sylusten tillbaka med besked, för nu kan jag ägna mig åt att sy istället för att felsöka

. Jag har två separata maskiner, Janome båda två, och upplever att det är enorm skillnad på flera olika sätt.
Å andra sidan så finns det ju många här på sidan som är nöjda med sina Husqvarna respektive Pfaff, så jag kan väl bara konstatera att vi inte var kompatibla. Vad jag förstår är Pfaff och Husqvarna numera egentligen samma maskiner under skalet. Det är i alla fall vad de sa på Husqvarna när jag var i kontakt med dem.
Har du sett något ljusning när det gäller hoppstygnen eller kommer du att kontakta butiken och ev skicka den?
Hoppas, hoppas att det löser sig - jag håller tummarna!
Hälsningar från Anette.