Jag byte som sagt tyg både inuti och utanpå.
Jag tror jag gjorde så här:
Mätte omkretsen på den vidaste delen.
Sydde ihop yttertyg med innertyg till ett brett men inte så högt "rör". Jag anar att det var den enda söm jag kunde sy på maskin ...
Sen monterade jag "röret" så att sömmen dem emellan låg en bit ner inne i korgen.
Sen vek jag som när man slår in paket vid ytterhörnen och "sydde ihop sömmen från utsidan" (Kan det heta smygstygn eller nåt?)
Och så gjorde jag motsvarande på insidan.
Eftersom bottnen var en rejäl plywoodskiva som inte gick att muta på något sätt tror jag att jag tog silvertejp för att sluta om undertill på utsidan. Annars kanske häftpistol kunnat fungera. Insidan fick bara "flyta fritt" nertill.
Det som var knepigast och som jag var missnöjd med var att det blev tjockt och bängligt med tyg i nederkanten av suffletten. Den hade därför svårt att sitta fast mot kortsidan av vagnen.
Viktiga metallbitar så som handtag på sidorna och sufflettfästen var tyvärr popnitade på min vagn. Så jag fick lämna öppet för dem genom att göra hål i tyget. Det gick åt en del kantband då. (T ex så var ju hela handtaget tvunget att få ett stort hål för att komma fram. Men sen behövde jag ju sy igen det. Då använde jag snedslåband som jag också nästade ihop.
Ja hjälp. Du försöker få mig att komma ihåg ett 22 år gammalt projekt!
Nå, jag har den kvar i källaren så jag får väl ta upp och fotografera om det finns nåt intresse.
|