Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-09, 19:14   #29
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad

Jag gillar den danska stilen och jag tror om era designers som köper in tyger tog en tur på stan och kollade färgval, mönster, struktur och tyngd/ fall hos tygerna hos företag som NoaNoa, Cream, Container mfl så skulle det bli annorlunda och det skulle gå att få fram snyggare kläder och kanske tom få fler att sy till vuxna, det känns som många här på sysidan syr till barn och då kan jag tänka mig att sortimentet gör en lyckligare

Eftersom det nu ändå finns någon från SoS som läser detta kan man väl passa på att komma med lite önskemål

Jag gillar det kraftiga jeanstyget, speciellt det som är tvättat och skulle vilja ha samma kvalitet, samma finish men lite tunnare att sy lite vidare kjolar av tex, tror många som syr till barn skulle gilla det också.
Det måste väl finnas fler än jag som vill ha viscosefoder i sina kläder...
Vuxenmönstrad viskos jersey
Jag handlar i Malmö och där kan man ibland hitta enstaka udda tyger på hyllorna och på stuvbordet som normalt inte finns i sortimentet. Mer sådant och kolla gärna upp var Stoffdillen köpte sina "end bolts" från bla Bitte Kai Rand som man mot slutet gick över till att sälja metervis istället för klippta bitar. Lite back to the roots alltså...

Sen borde det väl vara dags att slänga ut rullarna längst ner de som är skyltade med div kvaliteter el. dyl och bereda plats för något roligare...
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat