Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-06, 06:49   #4
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd

Till att börja med måste klänningen vara väldigt tajt. Om den säckar ihop är frågan om den faktiskt sitter tillräckligt bra. Sedan finns det ytterligare knep.

Se till att du har en riktigt bra axelbandslös bh som sitter uppe ordentligt. Gör den det, då kan du i värsta fall delvis fästa klänningen i den, men även om du inte gör så så behöver den fortfarande finnas det som grund för att klänningen ska kunna "hängas upp".

Från axelbandslösa balklänningar kan du låna principen med plastskenor i sömmarna. Vilka sömmar man väljer att använda det i varierar, personligen så upplever jag att de tappar form och mest gör ont efter ett tag. Jag skulle nog snarare använda riktigt smala spiralstål om jag var i det läget. Sätt också gärna skenorna i ett riktigt stadigt foder som du har under i överlivet.

Att ha ett band i midjan som stängs separat och som kan regleras så att det sitter riktigt tajt kan också göra att klänningen hålls uppe bättre.

Jag skulle föreslå att du tar en titt i de trådar kring balklänningar som finns här. Väldigt många bra tips har gåtts igenom grundligt där.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat