Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-16, 11:18   #2
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad

Cool

Jag går där just nu.
Vet inte hur mycket du har sytt innan men du bör kunna lite mönsterkonstruktion och ha sytt lite innan - behöver inte ha jätte gedigenutbildning innom sömnad, självklart så bör du även vara intreserad av historiska plagg.

Själv går jag på helfart och tycker att det går väldigt sakta - Har inga problem att kombinera det med ytterligare 125% studier. Skulle även ha kunnat jobba heltid och hunnit med det som ska göras så är man inte jätteupptagen på kvällarna så tyckerjag att man ska välja helfart.

Det är en utbidnig som blir lite vad man gör den till - senaste kostyminlämningen som handlade om renässansen hade bidrag med allt från enkla nattlinnen till handsydda Elizabetianska skapelser med ruffkragar korsetter och pärlbroderier.

Har man läst kostymhistoria tidigare så känns de teoretiska uppgifterna väldigt enkla och barnsliga. Jag får påminna mig själv att det är på gymnasienivå för att inte skratta åt en del uppgifer.

Jag tycker att det är en rolig kurs och som sagt: det blir så bra som du själv gör det- hur mycket vill du lära dig och utmana dig själv.
Ett väldigt roligt kvällsnöje och en ursäkt att få sy helt oanvändbara historiska kostymer...
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat