Gumpan: Har läst i manualen men den är verkligen inte specielt utförlig alls. Testade allt som stod där och mer. Det lutar nog åt att ringa och fråga.
ichigo: Jajjamen, trätt om och trätt om och till slut även flera gånger med tråd som jag vet är bra kvalitet på. Har ju lärt mig att många gånger så begriper man aldrig vad felet var men när man trätt om några gånger så plötsligt kan det börja fungera.
Det konstiga är ju att det kan bli skitbra på trikå ändå och på gardintyget så var det ju sträckor på 20-40 cm som blev riktigt fina sen började det bli hoppstygn eller så gick vänter nåltråd av.
Funderar på om det kan ha med typen av nål att göra. Jag har ju fått för mig att man alltid kör med samma typ av nål och möjligen bara ändrar storleken, men det kanske är så att de nålar jag har är inte passar till vanligt tyg. Hur gör ni andra byter ni nåt mer än storlek på nål beroende på tygsort på er overlock? Jag gör ju det på den vanliga symaskinen men inte overlocken, kan det vara problemet tror ni?
|